התחום הרגיש ביותר בגירושין / פירוד – הילדים

כפי שידוע לכם, רוב ההליכים המשפטיים שמשרדי מייצג בהם בתחום דיני המשפחה הם בעלי קשר חזק לגירושין (או לפירוד כשמדובר בידועים בציבור) ולכן חשוב מאוד לדעת שמלבד הליך סידור הגט בבית הדין הרבני (כשמדובר בנשואים), יש עניינים נוספים הנובעים מהליך הגירושין וההיכרות עמם מבעוד מועד היא קריטית להמשך.

היום נדבר על התחום הכי רגיש ויש שיגדירו הכי אמוציונאלי (ובצדק), הילדים.

משמורת ז”ל ובשמה העכשווי היום – אחריות הורית – ככל שיש הסכמות בין ההורים בענייני האחריות ההורית וחלוקת זמני השהייה של ההורים עם הקטין, ניתן לערוך הסכם ולאשרו בערכאה השיפוטית. הסכם מסוג זה מומלץ לערוך אצל עו”ד המומחה בתחום דיני המשפחה ובקיא במצב המשפטי על מנת שיגן עליכם, יתייחס לסוגיות הנפוצות והמחלוקות שעלולות להתעורר בהמשך ויסגור את כל נקודות הקצה.

ככל שיש מחלוקת בין ההורים בנושא האחריות ההורית וזמני השהייה, אין מנוס ויש להגיש תביעה בעניין. לרוב, כחלק מההליך הערכאה השיפוטית תזמין תסקיר סעד ובמסגרתו עו”ס תיפגש עם ההורים ועם הקטין ובסופו של דבר תיתן המלצותיה לעניין המשמורת וחלוקת זמני השהייה של ההורים עם הקטין. מדובר בפגישות חשובות שאין להקל בהן ראש ויש להתכונן אליהן כראוי. במרבית המקרים הערכאה השיפוטית נסמכת על התסקיר, אך יש שופטים שמקפידים לציין שהם לא חותמת גומי ומותירים לעצמם את שיקול הדעת להכריע בעניינים חשובים אלה.

חשוב לציין שכיום הנטייה הגורפת היא לכיוון אחריות הורית משותפת. נכון שחזקת הגיל הרך, הקובעת כי ילד עד גיל 6 יהיה בחזקת אמו, לא בוטלה, אך היא הולכת ודועכת והיום רק במקרים חריגים ובנסיבות מוצדקות יכריעו לפיה. עם זאת, בעקבות בע”מ 919/15 יש לבחון את זמני השהות של כל אחד מההורים עם הילד והגדרת המשמורת אינה רלוונטית. לכן מציעה לכם לא להתעכב על ההגדרות, אלא להתמקד במהות. מתי בפועל אשהה עם ילדי או מתי בפועל אשהה עם ילדתי, כיצד יחולקו זמני השהייה בחגים, בחופש הגדול וכו’, מה קורה אם אהיה מעוניין לקחת את בתי לטיול ארוך בחו”ל, או לאירוע משפחתי שמתקיים ביום שבו היא צריכה לשהות אצל ההורה האחר וכו’…
עוד דבר שיש לקחת בחשבון הוא שניהול ההליכים בענייני הקטין מעצם טבעם אמוציונאליים ולכן יותר ממומלץ להגיע להסכמות בעניינים אלה. יחד עם זאת, לא בכל מחיר!

אם אתם בהליך פירוד וההורה השני מונע מכם לשהות עם ילדיכם, מנכס את הילדים לעצמו או מגביל אתכם לזמנים לא הגיוניים ולא שוויוניים, אל תתנו לכך יד, פנו אליי וקבעו פגישת ייעוץ מסודרת. אציין שבמקרים אלה, מומלץ לפנות בהקדם האפשרי.

לזמן יש חשיבות ולא כדאי ליצור הרגלים שיערערו את היציבות והוודאות של ילדיכם.

לשירותכם ולמענם.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin