מותה של המלכה אליזבת’ בראיית ענייני משפחה, גירושין, ירושה וצוואות

לפני מס’ ימים הלכה לעולמה המלכה אליזבת’ השניה ואי אפשר לא להתייחס לכך, בייחוד כשבמשפחת המלוכה עלו ועולות סוגיות רבות הקשורות לענייני משפחה וירושה.
 
אליזבת’ אלכסנדרה מרי ווינדזור נולדה ב-1926 ואפילו לא יועדה להיות מלכה. אביה הוכתר כמלך (והיא כמלכה – לאחר מותו), רק מכיוון שדודה, המלך אדוארד השמיני, ויתר על הכתר בכדי להתחתן עם גרושה אמריקאית תוך בחירה באהבה על פני המלוכה.
 
בגיל 25 נפטר אביה ואליזבת’ הוכתרה כמלכה, תפקיד בו החזיקה ואותו ביצעה במשך 70 שנים (משך הזמן הארוך ביותר בו החזיק שליט בריטי בכתר). לאורך כמעט כל השנים הללו, ליווה אותה בעלה, הנסיך פיליפ, לו נישאה בגיל 21 ולמשך 73 (!) שנים. במהלך השנים, לבני הזוג נולדו 4 ילדים – המלך צ’רלס, הנסיכים אנדרו ואדוארד והנסיכה אן והעץ המשפחתי התרחב, עם הולדת נכדים ונינים.
 
משפחת המלוכה נתפסה בעבר כבעלת חינוך אדוק ומשמעת אבסולוטית, אך לאורך חייה של המלכה, נאלצה היא להתמודד עם סכסוכים משפחתיים, חתונות שלא לרוחה, בני משפחה סוררים, גירושין ועוד. הנה כמה מהם:
 
♦️ בגידותיו של צ’רלס ברעייתו דיאנה (עם משפטה האלמותי – “היינו שלושה בנישואין האלו, אז היה מעט צפוף”), פרידתם ונישואיו השניים לקמילה פרקר.
 
♦️ “המגזיט” – החלטתם של הנסיך הארי ורעייתו, מייגן מרקל, לפרוש מבית המלוכה, תוך טענות על בריונות, גזענות, ואי-קבלתה של מייגן עקב היותה גרושה אפרו אמריקאית.
 
♦️ קשריו של הנסיך אנדרו עם עבריין המין והפדופיל ג’פרי אפשטיין והאשמות מצד מס’ נשים של ניצולן על ידי הנסיך.
 
♦️ נושא נוסף, מעניין לא פחות, הוא הונה העצום של משפחת המלוכה. הון זה מורכב מנכסים, אדמות, תכשיטים, יצירות אמנות ועוד (ובסה”כ, כ-28 מיליארד דולר), אך חשוב להבין כי רוב הנכסים הינם “בבעלות הכתר” – משמע, בעליהם הוא המלך המכהן מתוקף תפקידו וההחלטות לגביהם מתקבלות באמצעות ישיבות דירקטוריון של בית המלוכה. אף על פי כן, המלכה אליזבת’ צברה, על פי פרסומים, הון של כחצי מיליארד דולר לאורך השנים.
 
מכאן, עולה השאלה מי יירש את הנכסים הללו?
 
1. האם זהו בנה, הנסיך צ’רלס, כחלק מהרצון לשמר נכסים אלו בידי הבכיר במשפחה?
2. האם אלו כלל בניה ובנותיה, בחלקים שווים?
3. האם המלכה הורישה חלק מנכסים ליורש העצר, הנסיך וויליאם ו/או לחברים נוספים במשפחת המלוכה?
 
מסקרן מאוד. נחכה ונראה:)
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin